Gyakori kérdések

Az alábbi sorokban olyan kérdésekre adunk válasz amellyel ügyfeleink napi rendszerességgel fordulnak hozzánk. Nézz körbe neked is segíthet!

Indokolt-e egyszerre több vírusírtó programot használnom?

Elégséges egy jobb fajta vírusölő használata, egy időben működő kettő vagy több vírusírtó lassítja a készülék működését, valamint instabilitáshoz is vezethet.

Bekapcsolom a készülékem, áram alá kerül, a LED-ek világítanak de nincs kép, mit tehetek?

Ennek több oka is lehet. A leggyakoribb ok viszont az, hogy a grafikus kártya mondta fel a szolgálatot, laptopok esetében pedig a grafikus chip. Mindkét esetben javítható a hiba.

Egyik pillanatról a másikra jelentősen belassult nagyon a készülékem, mi lehet a gond?

Ha a szoftveres takarítás nem oldja meg a sebesség problémát, akkor sok esetben a merevlemez szektorhibái okozzák a problémát, ilyenkor érdemes minden adatot lementeni amíg a HDD állapota engedi, ezután cserélni a hibás merevlemezt.

Milyen gyakorisággal kell portalanítani, hővezető pasztázni a számítógépemet?

Portalanítani érdemes fél évente, 3-4 havonta készüléket. hővezető pasztát indokolt cserélni egy idősebb gép esetében (3 éves vagy több), vagy olyan készülékek esetében, ahol magas terhelés alatt volt használva a készülék. Mivel intenzív hő hatására, a thermalpad, és a paszta is képes előbb elveszteni hővezető képességét.

Nem indul a készülékem, csak sípol, csipog. Mit tehetek ez esetben?

A sípolás általában egy hibakód a készülékeknél, és valamelyik hardver elem hibás működését próbálja jelezni így az eszköz. A hiba kód általában BIOS-onként eltérő, de az alaplap típusát megnézve, a hibakód táblázatból könnyen kiolvasható, hogy melyik lehet a hibás alkatrész.

Elindul szépen a gép, de rövid használat után hirtelen kikapcsol, mi lehet a gond?

Legtöbb esetben a készülék túlmelegedése okozza ezt a problémát. Van egy kritikus hőmérséklet melyen a készülék kikapcsolja magát így védve az áramköri elemeit a sérüléstől. Ha meg szeretnénk győződni erről a hibáról, akkor érdemes egy terheléses tesztet futtatni a gépen, így előbb eléri a készülék a kritikus hőt és leold.

Bekapcsol a készülékem, de nem indul el az operációs rendszer, csak egy fekete képernyőn hibát ír, mi történt vele?

Sérült a merevelemezen a boot szektor, ezért nem képes betölteni az operációs rendszert, szélsőséges esetben, a HDD hardveres hibája is okozhatja ezt a jelenséget. De az is elképzelhető, hogy a boot beállítások nem stimmelnek.

Egy hete nem használtam a nyomtatómat, sürgősen nyomtatnom kellett volna vele, de csak fél sorokat nyomtat ki. Mi a teendő ilyenkor?

Feltehetően ez egy tintasugaras nyomtató, melyeknél gyakori hiba, hogy beszárad a nyomtató fej, ha nem használják egy ideig. Érdemes fejtisztítást alkalmazni a készüléken szoftveresen általában a programjából indítható.

Töltőre kötve, ha megmozdítom a laptopom, akkor egyszer csak nem tölt? Miért?

Lehet akár a hálózati adapter érintkezési hibája, vagy pedig a DC tápaljzat forrasztása sérült, mindkét esetben javítható a készülék.

Mikor bekapcsolom a számítógépem olyan hangot ad ki magából, mint egy traktor. Mit darál éppen?

Asztali számítógép esetében lehet, hogy csak egy kábel ér hozzá valamelyik ventilátorhoz, elégséges megfelelően rögzíteni a kábelt, és megszűnik a zaj. Notebooknál okozhatja ezt a hűtő ventilátor koszosodása, amely tisztítással, cserével orvosolható.

Nem kapcsol be a készülékem, nem ad semmi életjelet. Végleg meghalt?

Feltehetően a készülék nem kap megfelelő feszültséget ahhoz, hogy indulni tudjon, a tápegység produkálhat effajta hibát, notebookok esetében hibás lehet a hálózati adapter, zárlatos az akkumulátor vagy táp áramköri hiba. Javítható mindegyik hiba.

Azt írja a merevlemezre a gép, hogy formázza meg, elvesztek az adataim?

Elképzelhető, hogy a meghajtón sérült a fájlrendszer. Ha fontos adatok vannak rajta, akkor nem szabad formázni a meghajtót, érdemes szervizbe vinni adat mentésre. Vannak erre speciális szoftverek, hogy visszanyerjék a sérült, vagy törölt adatokat. Ha nincs rajta fontos adat, akkor egyszerűen elég megformázni a meghajtót és működni fog újra. Ha továbbra is azt kéri, hogy formázza meg, akkor hardveres lesz a hiba, és cserélni kell az alkatrészt.

Leállításkor három napja csak karikázik a Windows nem akar leállni, mit tehetek most?

Ha több órán keresztül fent áll ez a fajta jelenség, akkor nyugodtan lehet áramtalanítani a készüléket, majd megpróbálni elindítani, legtöbb esetben a készülék szépen indul majd. Átalában a frissítések szoktak ilyenkor beakadni. Ha nem tölt be a rendszer, érdemes szervizbe vinni a készüléket.

Hol biztonságos tárolni a pótolhatatlan adataimat?

Ami egy helyen van tárolva az olyan mintha nem is lenne. Mindig érdemes kettő vagy több helyen tárolni a pótolhatatlan adatokat.

Hogyan juthatok multifunkciós fénymásológéphez a Master Partner-nél?

A folyamat egy konzultációval kezdődik. Kollégáink megvizsgálják az ügyfél nyomtatási szokásait. Felmérik a várható oldalszámok mennyiségét és a kívánt funkciókat ( nyomtatás, másolás, szkennelés, fax). Az adatok egyeztetése után kiajánlják a legoptimálisabb csomagot és a szerződés megkötése után díjmentesen telepítik az eszközt egy munkaállomásra.

Milyen készülékek bérelhetők?

Lehetőség van cégünknél új és felújított irodatechnikai gépek bérlésére. Az eszköz típusának kiválasztása nagyban függ az ügyfél igényeitől: oldalszám, nyomtatási sebesség, fekete vagy színes nyomat A3 vagy A4 lapméret.

Mi a multifunkciós fénymásológép bérleti konstrukciójának előnye?

Nincs beruházási költség Nincsenek váratlan költségek (szerviz költség, alkatrész, festék), ezért tervezhető a vállalkozás kiadása Mindig jó minőségű nyomat Cseregép biztosítása, ezért nincs munkakiesés meghibásodás esetén Rendelkezésreállás: kollégáink a szerződésben meghatározott időn belül megkezdik a hiba elhárítását. Mindig korszerű eszközzel dolgozhat nem kell félnie az amortizációtól és szoftveres fejlesztésektől

Mikor érdemes ezen gépek bérlése?

Amikor a vállalkozás által működtetett eszközök fenntartása és üzemeltetése drágább, mint a nyomató bérlése.

Van-e lehetőség a bérlet alatt változó igény esetén az optimálisabb eszköz cseréjére?

Igen, ez nagy előny, hogy a bérleti konstrukciónk rugalmas. Megoldásunk mindig az igényeknek megfelelő irodatechnikai gépet biztosítja.

Mennyi időre lehet multifunkciós fénymásológépet bérelni?

Bérlet szolgáltatásunk alap esetben legalább egy hónapra szól. Lehetőség van azonban rendezvények vagy nagyobb események esetén eszközt bérelni egyedi megegyezés alapján.

Mi történik, ha meghibásodik a kihelyezett multifunkciós fénymásolóeszköz?

A Master Partner által üzemeltett gépeket egy matricával jelöljük. Ezen a matricán egy gépszám és telefon / e-mail elérhetőség található. Az elérhetőségek egyikén a gépszámmal be kell jelenteni a hibát. A kollégák így azonosítani tudják az eszközt, aki szerződésben foglalt időn beleül megkezdik a javítást vagy  cseregépet biztosítanak.

Mi alapján fizetem a nyomatok díját?

Az elszámolás alapja az A4-es oldal. Minden készülék egyedi számlálója van és ennek leolvasása lapaján történik havi lebontásban a számla kiállítása.

Lehet-e integrálni az eszközt a saját hálózati infrastruktúránkba?

Az fénymásolók önálló IP címmel rendelkeznek amelyek a helyi hálózaton belül bármely géppel elérhetőek. Ez a megoldás lehetővé teszi a eszköz erőforrásaink megosztását, illetve felesleges korábbi gépet válthat ki, hiszen több munkaállomás tud dolgozni egy gépre.

Mitől lesz értékteremtő egy nagyteljesítményű multifunkciós fénymásoló a vállalat életében?

Költséghatékony üzemeltetés Több korábbi nyomtató, másoló, szkenner is kiváltható Nincs beruházás Adatbiztonság, bizalmas adatok ne kerüljenek ki a vállalattól Költségfigyelés lehetősége

Hogyan tudok szkennelni ezekkel a gépekkel?

A mai munkafolyamatokban egyre nagyobb szerepe van a digitalizációnak. Ezekkel az eszközökkel könnyedén szkennelhet hálózati mappába vagy e-mailbe.

Partnereink

A gyártók akik mögöttünk állnak és szakmai támogatást nyújtanak.